.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امنیت جامعه خط قرمزمان است

شمال نیوز: سردار حسین رحیمی* / در سرقت از صندوق امانات بانک ملی شاهد تبحر پلیس در کشف جرم هستیم، چراکه با وجود تأخیر مسئولان بانک در اعلام سرقت و البته مهارت سارقان در پاک کردن تمام رد و آثار خود، کارآگاهان خبره پلیس توانستند، این بزهکاران را پس از ردزنی و البته با در نظر گرفتن سوءاستفاده از تأخیر اعلام سرقت، در کمترین زمان، دستگیر کنند.

 

تلاش همیشگی پلیس برای برقراری امنیت و آرامش اجتماعی گاهی آن‌قدر تبدیل به امری بدیهی و عادت شده که فراموش می‌کنیم، پلیس هم فردی از افراد جامعه با تمام فشار‌ها و مشکلات موجود است که همزمان با دست و پنجه نرم کردن با تکانه‌های اجتماعی نباید ذره‌ای خلل در انجام مأموریت‌هایش باشد و در مقابل بدون هیچ ادعا و چشم‌داشتی به جانفشانی‌های خود در راستای تثبیت امنیت و انضباط اجتماعی ادامه دهد. پلیس گاهی آماج انتقاد‌های غیرمنصفانه قرار می‌گیرد و گویا ذهن جمعی جامعه در زمان آرامش، همان آرامشی که شبانه روز مأموران پلیس برای آن در تلاشند، آن جانبازی‌ها را فراموش می‌کند تا زمانی که مجدداً، فضا بحرانی شود و همه انگشت پرسشگر خود را به سمت پلیس نشانه می‌روند.

 

رسیدگی به پرونده‌ها برای پلیس، به کوچکی و بزرگی آن ربطی ندارد، پلیس همواره پیگیر تمام پرونده‌های تشکیل شده است، چراکه اگر حتی یک متضرر داشته باشد، پلیس خود را موظف می‌داند که تا حصول نتیجه، آن را پیگیری کند. در این میان هستند پرونده‌هایی که به دلایل مختلف مانند فراوانی شاکیان و مالباختگان، میزان گستردگی جرم و جغرافیای وقوع جرم اهمیت می‌یابد که از جمله مهم‌ترین پرونده‌های تشکیل شده و به نتیجه رسیده اخیر می‌توان به سرقت از صندوق امانات بانک ملی اشاره کرد، در این میان نقاط مبهم زیادی وجود دارد از عدم بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند هشدار دهنده توسط بانک تا دسترسی تقریباً آسان به داخل بانک و البته تأخیر چند روزه در اعلام سرقت به این گستردگی. البته نکته‌ای که حائز توجه است سرعت عمل و توجه ویژه پلیس در به فرجام رساندن این پرونده مهم و با فراوانی بالای مالباختگان است. همان‌طور که در خبر‌ها نیز آمد، پس از اعلام سرقت و تأکید ویژه فرمانده کل انتظامی کشور و البته تلاش‌های کارآگاهان حرفه‌ای و مجرب پلیس‌آگاهی پلیس پایتخت پیگیری پرونده به نتیجه رسید و پس از ۴۸ ساعت ۱۳ نفر از عاملان این سرقت بزرگ دستگیر شدند.

 

سرقتی که بیشتر به فیلم‌های سینمایی شبیه است، حضور پر تعداد سارقان، قطع کردن سیستم‌های هشدار دهنده و دوربین‌های مدار بسته، به جا نماندن هیچ رد و نشانی از سارقان و عملیاتی ۱۴ ساعته که گویا در کمال آرامش انجام شده‌است، اینجاست که تبحر پلیس خود را نشان می‌دهد، با وجود تأخیر مسئولان بانک در اعلام سرقت و البته مهارت سارقان در پاک کردن تمام رد و آثار خود، کارآگاهان خبره پلیس توانستند این بزهکاران بزرگ را پس از رد زنی و البته سوءاستفاده از تأخیر اعلام سرقت، به صورت قانونی و از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از کشور خارج شوند، را دستگیر کنند. خوشبختانه پلیس از این بحران نیز سرافراز بیرون آمد و نشان دادکه هرچند سارقان مهارت داشته باشند، باز این پلیس است که دست بالای برخورد با تبهکاران را داشته و دارد و این مهم چند روز پیش هم به دنبال دستگیری اراذل و اوباش منطقه «مرتضی گرد» نیز ثابت شد.

 

کوتاه سخن آنکه، پلیس همواره در حرف و عمل اثبات کرده که امنیت روانی و فیزیکی شهروندان خط قرمزش محسوب می‌شود، «حتی قرمزتر از خون مأمورانش»؛ تمام این پرونده‌های منتج به نتیجه شده، پیگیری‌های به فرجام رسیده، رضایت شهروندان از پلیس خدوم و در باز شهادت در این شغل مقدس، نشان از باور پلیس به لزوم حفظ و ارتقای امنیت و احساس امنیت در جامعه دارد، باوری که چونان مدالی گرانبها بر گردن پلیس می‌درخشد و این بیرق برافراشته امنیت و آرامش اجتماعی هیچ‌گاه از دستان پرافتخار پلیس جامعه اسلامی نمی‌افتد تا روزی که قانون گریزان را مجبور به کرنش کند و مردم احساس امنیت کنند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.